TÜRKIYE VE ISLAM DÜNYASINDA GÜNDEM

TÜRKIYE VE ISLAM DÜNYASINDA GÜNDEM

Fevzi BOZKURT
Felsefe


KAVRAMLAR
A)EGEMENLIK
 
Demokrasi, egemenligi kilisenin ve aristokratlarin elinden halka veren sistemini adidir. Egemenligi halktan alip kiliseye veya krallara verin bir sistemde demokrasiden bahsedilemez. Son yillarda ortaya çikan mücadelelerin konusu bilindigi gibi bölücülük, irticai faaliyet, ekonomik kriz filan degildir asil mesele egemenlik meselesidir
 
B)HAK VE ÖZGÜRLÜKLER
 
Insan için söz konusu olan haklar ‘kanunla korunan yetkiler ‘seklindedir. Islami açidan bakarsak Allah’in koydugu kanunlarla korunan yetkilerdir. Bunlarda uygulama açisindan ikiye ayrilir
 
a)insan oldugu için insana verilen haklar
b)düsünce ve çabasiyla belirli görevler kazandigi için insana verilen haklardir. Ferde ve topluma verilen haklar onlarin çikar ve menfaatlerini korumaktadir.Bazen çikar ve menfaatler baskasi için iyi olabilir ama baska birileri içinde kötü olabilir. Bu durumdan da insanlarda çikar ve menfaat çatismasi çikabilir.
 
Islam toplumun’da Allahu Teâlâ insanlara beseri arzu ve menfaatleri karsiliginda hak vermemistir. Hakki insanlara adalet ve denge prensibi olarak vermistir. Fert ve toplumun bu denge üzerinde yasamasini saglamistir.
 
Ferdiyetçi düsünce sisteminde insan çikar ve menfaatleri göz önünde bulunur ve insanlar çikar için çatisir,bu çatisma ortaminda’da anarsi peydah olur.
 
Azinlik veya çogunluk hak ve hürriyetlerini kullanirken farkli olanlar ,diger sahislarin haklarin kullanmalarindan rahatsiz oluyorsa ve bunlarin hatiri ve rahati için diger sahislarin özgürlükleri kisitlanirsa buradan hak ve özgürlüklerden bahsetmek mümkün degildir.Azinlik olanlar insanda olmayanlar yani diger çogunluktaki sahislar insan degimli. Eger bu kisitlama mesru görülüyorsa buda her bakimdan  tek tip bir  topluluk olusturmaya ,farkliliklari ortadan kaldirmaya gider bunun adida fasizm dir.Insan haklarindan söz edilemez.
 
 
C)LAIKLIK
 
Ülkemizde maalesef laikligin tanimi istenmiyor bunuda söyle siralayabiliriz
 
1)tarif edilmesi için istek Islamcilar tarafindan geliyor; su halde farkli kesimler olarak buna karsi çikmak ve süphe etmek gerekir
2)Laiklik tarif edilir, sinirlari belli hale getirilirse onu “Din özgürlügünü daraltmak için kullananlarin önemli bir argümani ellerinden alinmis olur.Tarif edilirse önlerine gelen her dini talep, davranis ve uygulamayi “Bu laiklige aykiridir diye damgalayip yasaklayamaz,veto edemez,aleyhte hükme baglayamazlar. Âmâ bunun yaninda tarif edenlerde var.
 
2006-2007 adli açilis yilinda Yargitay baskani Osman Arslan “laiklik , dinin devlet islerine ,devletinde din islerine karismamasi demektir demistir.
 
a)Laikligin tarifi
 
Cumhuriyetin 15. yili dolayisiyla Atatürk ün direktifiyle CHP tarafindan 611 sayfalik bir durum raporu hazirlanmistir.15.yil kitabin da laiklik söyle tarif edilmistir
 
“Türkiye Cumhuriyeti dinlerden ve dinlerin koydugu nasslardan degil, hayatin kendinden ve onun müspet icap ve ihtiyaçlarindan mülhem olarak isleyen bir devlet mekanizmasidir. Devlet ve dünya islerinde dinin hiçbir tesiri yoktur. Iste bu prensipte laiklik derler” tabi ki burada ince bir ayrinti var” Dünya islerinde dinin hiçbir tesiri yoktur yani burada CHP nin tek parti iktidari günlerinde ortaya koydugu gibi, dinin toplum hayatindan çikarilmasi sonucunu verecektir.
 
1924 anayasasinda laiklik maddesi bulunmadigi gibi Devletin dininin Islam oldugu açikça yer almis ve bu madde 1928 yilina kadar yürürlükte kalmis,1937’de yailan degisiklik laiklik ilkeside anayasaya girmis ama tarifi yapilmamistir.
 
Avrupada yapilan laiklik ilkesi için ise mesela danimarkada yapilan seçimlerde Filistin asilliEsma abdülhamide milletvekili seçiliyor ama basörtülü oldugu için meclise girip girmeyecegi kararlastiriliyor ve sonunda meclise giriyor.Bizimkilere sorarsaniz derlerki bizim özel durumumuz var.Ülkeye seriat gelir.Esma diyorki benim partimin komünist parti olmasi çeliski degildir.Orda inançlara saygi var.Hristiyan ve Budist dindarlar var ,onlar sadece benim fikirlerime deger veriyorlar demistir.
 
b)Laklik ve din egitimi
 
ABD ‘de Nevada üneversitesi ögretim üyesi prof.dr. yunus a.çengel,benim ayni konudaki bir yazimin hatirlatilmasiyla kaleme aldigi laiklik ve din egitimi baslikli bir makale göndermistir aynen okuyorum
 
“…. Burada esas konu bireylerin dinlerini ögrenmesi ve ögretmesinin laikligin bir parçasi oldugu ABD gibi laik ülkelerin devlet okullarinda din dersi yoktur ama isteyen herkesi din derslerinin oktuldugu ve hatta papaz,rahibe,imam gibi dini görevlilerin ders verdigi okullara gitme hürriyeti vardir.Laikligi en dar anlamda yorumlayan Fransada bile durum.Pazar günleri din günüdür. Isteyen herkes cami, havra ya da kiliseye gidebilir. Hatta dini bir kurum ya da cemaat devlet okullarini veya üniversite salonlarini bile ders saatleri disinda varsa, ücretini ödeyerek ibadet dâhil hertürlü dini faaliyetler için kullanabilir. Bzde öcü gibi gösterilmeye çalisilan dini cemaatler batida saygin kuruluslardir ve din egitimini esas olarak onlar verir.
 
c)Seriata övgü
 
ABD ‘nin önde gelen gazetelerinden Newyork Times bundan iki ay önce bir makale yayimladi.”Seriat ,hukuk devleti anlaminami geliyor”.Baslikli yaziyi hardvard üniversitesini bitirmis genç hukuk profesörü naah feldman kaleme almistir.Söyle diyorSeriat kelimesi kesilen eller,taslanan zanlilar ve baski altina alinan kadinlar gibi korkunç seyleri çagristiriyor.Oysaki Islam hukuku tarihin büyük bir bölümünde dünya üzerinde var olan en liberal ve en hümanistik hukuk sistemidir.Geleneksel Ingiliz yasalarinin 5 silinden yüksek hirsizlik ve daha pek çok suç için idam cezasi öngördügü kim hatirlar.Yada iskencenin 18.yy’a kadar adli sistemin mesru bir sistemin unsuru olarak kabul edildigini kaç kisi biliyor.Cinsiyet ayrimciligina gelirsek Ingiliz geleneksel hukuku evli kadinlara herhangi bir mülkiyet hakki tanimiyor.Hatta kocalarindan bagimsiz hukuki kisiligi bile yok.Feldman devaminda seriatin Islam medeniyetin iktidari denetleyen ve toplumun haklarini koruyan adalet kaynagiydi .Seriat mahkemelerde kayirmayi yasaklamis, fakir ve zengine esit muamele yapilmasini emretmistir.Bugün  bazi Ortadogülkelerinde yasanan namus cinayetlerini  lanetlemistir.
 
D)IRTICA
 
Danistay baskani sumru çörtoglu Atatürk ilke ve inkilaplarina aykiri her türlü hareket irticadir” demistir.Bu tarife katilmasak’ ta problem ile tutarsiz bulsakta gelisme kaydetmistir. Benim irtica tarifim sudur ”Dini ve milli degerlerimize ters düsmeyen, çagdaslik ölçütlerine göre modasi geçmis, geride kalmamis düsünce ve uygulamalara saplanmak bunlar üzerinde israr etmektir”
 
a)Irtica tehlikesi
 
28 subattan öncesini bir yana birakirsak demokrat parti iktidarda iken izin verdigi Arapça ezan, radyoda kuran ve imam hatiple o günlerin CHP’si ve laikçi basini tarafindan irtica yaygarasi ele geçmez bir firsatti.Irtica iki kesim tarafinda  istismar edilmistir
 
1)Muhalefet :Bunlar iktidar olmak için demokratik yoldan,yapamazlarsa askeri yoldan iktidar olacaktir
2)Dini bilmeyen ve dinini yasayanlardan rahatsiz olanlardir.
 
E)EGITIM
 
Din egitimi kavram üzerinde egitilen insanlara dini telkin etmek demektir. Hiç kimse çocugumu birakayim da kendi basina dinini seçsin demez. Çünkü din egitimi dört yasinda baslar bilgili ve suurlu bir din egitimcisi çocugunu  dört yasindan itibaren islama inanmak, özümsemek için elinden geleni yapacagi tek dindir.Çocugun saglikli bir sekilde gelismesi  etrafina uyumlu bir birey olmasi, helal ve harami birbirinden ayiran kisilige sahip olmasi  için din egitimi sarttir.Kisinin din egitimi alirken tabi ki özgür olmasi lazim yani isteyen Alevilik isteyen baska bir ders alabilir ama bunlarinda ölçüsü olmalidir.
 
a)Din Afyonmudur ?
 
Marks “Din bir afyondur ”diyor gerçekten öylemidir. Ilahi vahye dayanan ,kisinin elinin degmedigi ,kisisel çikarlara dayanmayan ,baska insanlar tarafindan degistirilmis sapkin fikirler için kullanilmayan din asla afyon degildir. Baska dinlerde olmustur Hristiyanlar zalim zenginlerle is birligi yapip çekilen eziyet ve sikintilarin sabir edilmesini eger sabir edildigi vakit cennete gideceklerini söyleyip onlari uyutmuslardir. Islamdaki bazi vaaz veren imamlar,din adamlari da adaleti el birligiyle saglayin, haram yemeyin, hakkinizi arayin yerine bunlari kendinize dert etmeyin ,keyfinize bakin,yöneticilerimiz bizim yerimize en iyisini bilirler derse o zaman bu Islam içinde geçerli olur ki bizim dinimizde öyle bir sey yoktur.
 
e)Egitim hakki
 
Hiç kimse egitim hakkindan yoksun birakilamaz.Devlet dini egitimi ve ögretimin ailenin dini inanç ve felsefesine göre yapilmasina saygi gösterir . ABD , Almanya da ve bazi yabanci ülkelerde devlet çocuklara özel istedigi dini ve o dini temsil eden kisiler tarafindan ögretilmesini getirmistir .hatta hiristiyan okullar normal diger düz okullar gibi egitim vermektedir.
 
G)AHLAK
 
a)hirsizlik ve ahlak
 
Geçenlerde bir egitim psikoloji kitabi okuyordum .Orada Bir kadinin kanser hastasi oldugu ve esinin ise parasi olmadigindan dolayi ilaç alamadigi ,kadinin esinin eczaneye gidip ilaç alacak parasinin çikismadigini söylemesi üzerine ordakilerin biz ilaçlari para kazanmak için satiyoruz demislerdir. Çaresiz adam gecenin bir yarisi esine ilaç almak için eczane deposundan hirsizlik yapmak suretiyle ilaci alir ve bundan sonrasi için siz olsaydiniz adama ceza verirmiydiniz .tabi üzüntülü bir durum ama insan duygusal yaklasinca tabiki ceza almamali ,sonuçta mecburi bir durum vardir. Hz. Ömer zamaninda bir köle hirsizlik yapmis ama hz.Ömer onun ceza almasini engellemisti r.Bunun sebebini sorduklarinda hz.ömer eger ceza alacak biri varsa oda bu kölelerin sahibidir çünkü sahipleri bu kölelerin yemeleri, içmeleri, giyinmeleriyle ilgilenmek durumundadirlar. Evet bizde komsuluk haklarimiza, toplumsal yardimlasmamiza dikkat etmeliyiz eger orda oradaki sahis zorda kalmissa ona yardim etmiyorsak onun isledigi günah kadar bizde sorumluyuz.
 
b)Tabumu ahlakmi
 
Bazi gündemdekisanatçilar evlilik disi çocuk sahibi oluyorlar ve bunlari televizyonda gögüslerini gere gere açikliyorlar efendim neymis bu bir tabuydu biz yiktik çünkü bu benim bedenim benim kendi tercihim diyorlar ve böyle olunca toplumun yapisini öz itibariyla bozuyorlar.Simdi biz bunlara ya bize ne aman diyelim yoksa suç duyurusun dami bulunalim. Çünkü yayinlanan bu görüntüler ailenin ahlaki olarak çöktügünü ,çocuklarin nesil olarak iyi yetisemeyen,topluma faydasi olmayan birer birey olarak karsimiza çiktigini görürüz.onun için çocuklari ve aile bireylerini mümkün oldugu kadar böye yayinlardan uzak tutmali ve onlari dine yönelten egitici programlar izletmeliyiz. Aile olarakta bize düsen çok görevler var mesela onlara iyi örnek olmak, iftiraci olmamak ,yalan söylememek vb. seyler konusunda ögretici olmaliyiz.
 
2) ISLAM VE KADIN
 
Diyanet islerinin kurdugu aile danismanlik merkezine su sorulari sormak isterim.
 
a)Bir erkek birden fazla kadinla evlenmek isterse
b)Kadina yarisi kadar miras birakmak isterse
c)Serkeslik eden karisina dayak atarsa
d)Karisini tek basina evden disari birakmazsa ne olur? Bunlar seren erkegin hakkidir bunlara ben söyle cevap vermek istiyorum
 
a)Erkek birden fazla kadinla evlenmek isterse
 
Birden fazla kadinla evlenmenin sartlari vardir.Bundaki temel kadinla sirf zevk almak için evlenilmemelidir.Hz.Ali peygamber efendimizin kizi fatimanin üzerine evlenmek isteyince peygamber efendimiz ,fatimanin bunu kaldiramayacagini, üzülecegini böylece günaha giricegini söyleyerek itiraz etmistir.
 
b)Kadina yarisi kadar miras birakmak isterse
 
Islam dini kadinlara her durumda yarisi kadar miras payi vermiyor. Anne ve babasi sag ise altida biri kadar miras hakki alir eger erkek kardesi varsa erkegin yarisi kadar miras hakki alir.Islamda kadina evlilik akdi geregi verilen mehir,erkegini kadina bakma sarti kadini erkekten biraz daha avantajli hale getirmistir. Çünkü erkek akrabalarina ,çocuklarina bakmakla mükelleftir yani harcamasi çoktur ondan dolayi kadin erkekten avantajli oldugundan miras payi az olarak verilmistir.
 
c)Serkeslik eden karisina dayak atarsa
 
Islam dininde bazi insanlar cahil akillariyla sanki kuranda kadina dayak varmis gibi sapik fikirlere sapiyorlar. Oysaki peygamber efendimiz kadina dayagi onaylamamis hatta önlemek için çalismistir.Veda hutbesinde anlasilacagi üzere sadece kadin eger iffetsizlik ve zina yaparsa atilmasini söylemistir.
 
d)Karisini tek basina evden çikarmazsa
 
Kadinin evden tek basina olsun baska biriyle olsun kocasinin izini olmadan çikmamasi gerekir.Ama peygamber efendimiz kadinlarinizi Allah’in evlerinden ali koymayin birakin Allahin evine gelsinler buyurmustur.böylece kadinin ev içinde hapis olmasini engellemistir.
 
A)ISLAMDA BASÖRTÜSÜ
 
Islamda basörtüsü nur suresinin 30.ayetinde geçmektedir Kadinlar,basörtülerini gögüslerini üzerinden baglasinlar.yani basörtüleriyle gögüslerini örtsünler”bu ayette geçen humur ,himar kelimesinin çoguludur.Kuran da geçen himar kelimesi yalnizca örtü manasina gelir, basörtüsü manasina gelmez diyenler yanlisa düserler çünki kelimenin farkli anlamlari vardir.örtünmeyle ilgili olarak ibn-i rüsd kadinin avret yerleri elleri ve yüzleri hariç bütün bedenidir seklinde bilgi vermistir.Burada söylemek istedigim su kadinin basinin tamamen örtülmesi gerektigini söylüyorum. Çünkü örtünmenin amaci günahlardan korunmak ve insanlari günaha sokmamaktir .çünkü kadin saçi erkegi ne kadar günaha soktugu bilinmektedir. Burada örtünme sadece kadinlara degil erkekler içinde geçerlidir. Onlarinda avret yerlerini örtmeleri, haramdan kaçinmalari söylenmistir.
 
a)Basörtüsüne tepkiler
 
Dindeki bas örtüsünü açikladiktan sonra bazi insanlar basörtüsü üzerinden kadinlara saldirip gerici,cahil gibi yakistirmalarda bulunuyorlar.Bu kadinlarin kamu alanlarina,üniversitelere girmelerini engellemek için ellerinden gelen her türlü pisligi yapiyorlar.onlara göre eger bas örtüsüyle kamu ve üniversite alanlarina  girdikleri zaman kendilerine bir mahalle baskisi yapacak ve onlarinda basörtüsü takmalarina  zorlayacaklardir.Tabi bu azinlik olan insanlarin  fikirleri ama çogunlugun fikirleri ise o azinligin rahati için  hiç önemi yok.nasil olsa onlar cahil,bilinçsiz örümcek kafali.Simdi  bu mantikta hareket eden, derste sirf basini örttügü için hey sen basini örten kiz çabuk dersten çik git diyen ögretim üyelerine sormak istiyorum bu yaptiginiz azinligin rahati ,huzuru için,çogunlugun hakkini hiçe saydiginiz bu hareket ve davranislar hangi insan haklari kanununda var.Ama isinize geldinizmi insan haklarini kanunlari çok iyi bilirsiniz. Bazilari da türban uydurmadir efendim kurada  geçmez der,kimisi basörtüsünü Sümerlerde fahiseler takardi der ,kimisi sikmabas der ama asil bu tartismayi yapan ise basörtüsü takmayanlardir,yada insan haklarini ayaklar altina alan sözüm ona kadin erkek esitliginden bahseden kadinlara özgü olan bu örtünün erkekler tarafindan tartisilmasi burada  konusmayan tek sey türban takan kadinlar çünki masallah herkes onlarin adina konusuyor.Ama bir gün bu adaletsizlige   mutlaka biri dur diyecek.
 
3)ALEVI SÜNNI MESELESI
 
Alevi toplumundaki insanlarin ibadetlerini yapmalari için cemevlerinin yasal statüye kavusturulmasi gerekir. Bazi Sünni arkadaslarimiz cemevleri ibadethane degildir ,Alevilerde Müslüman degildir gibi seyler söylemektedir buda bin yillik olayi gittikçe çözmektedir.Ben Alevilerin camiye çoluk çocuklariyla camiye gelip ibadet edeceklerini sanmiyorum.Buradan yola çikarak birakin kendi bildikleri gibi yapsinlar ,cemevlerine  gitsinler ibadetlerini  yapsinlar.Çünkü cemevine  giden biri Allaha inanci artacak,peygamber sevgisi artacak ve topluma daha çok faydali biri olacaklardir.yani bazi seyleri sikarsak bir yerden mutlaka patlak verir ve tamirati çok zor olur.Alevilik;bazi solcu ateistler tarafindan alevi olmadiklari haldi  Aleviligi bir Islam disi hareket olarak göstermeye çalistiklarini görmekteyiz.ama aleviler bundan rahatsiz oluyorlar kendilerini islamin farkli bir yorumu olarak görüyorlar.Alevilik farkli zamanlarda baska din ve mezheplerden etkilenmis olsa da bugün Allahi,Peygamberi,Alisi olan AleviligIslam disi  göstermeleri bosunadir.
 
a)Zorunlu din dersi
 
Islamda zorlama yoktur yani isteyen veliler çocuklarinin kendi inanç ve felsefesine  göre  çocuguna istedigi dersi verebilir.bu Alevilik içinde geçerlidir yani müfredatin degismesi ,her dinin ve mezhebin  egitimi  için imkan verilmesi gerekir.Burada sunu da belirteyim ki diyanet islerini kaldirilmasi talebi de  olmayacak bir duaya amin demek gibidir.
 
ISLAM DÜNYASI GÜNDEMI
 
1)PROBLEMLERIMIZ
 
A)ISLAM KORKUSU: Islamdan korkanlar vardir birde ,korkutanlar vardir. islamla korkutanlar farkli bir ideoloj yi benimsetmek için ,korkanlarda islemi bilgileri eksik oldugu içindir.
 
Islamdan korkanlar:
 
Islamdan korkanlar belli bir bilgisi olmayan,islami yasamayanlardir.Islam korkusu asil korkulmasi gereken tehlikelerin üstünü örtmek içinde kullunilir. ABD Islamin kendisine bir tehlike oldugunu insanlara inandirip,bütün dünya gözü önünde terör örgütü gibi gösterip istedigi Müslüman ülkeye saldirip iliklerine kadar sömürmüstür,Müslümanlar bunlara karsi çiktigi zamanda bakin bunlar gelip bizi öldürecekler bunlar teröristtir deyip insanlari korkuturlar
 
Islamla korkutanlar:
 
Bunlar belli bir ideolojiye sahip,kendi isteklerini yapmak için digerlerini korkutmadir.Vahhabiler sirkle alakasi olmayan seyleri sirk saymis ve bunlara uymayan insanlari kafir ilan etmistir.Bazilari ise düzeni kendi lehine çevirmek için silaha basvurur ve insanlari gözü kirpmadan öldürür.Bunlara örnek olarak olarak din adi altinda insanlarin vahsice bombali eylemde öldürülmesi çünkü  islamda insan öldürmek in büyük günahlardan biridir
 
B)ISLAMDA YOLSUZLUK
 
Islamda yolsuzluk Malezya basbakanina göre  kötü yönetim ve ahlaksizca sömüren batidir. Ama Islam toplumunda yolsuzluktan bahsetmek için tablonun tamamini görmek lazimdir.yani yoldan geçerken buldugu bir elmayi yiyen sahsin elma sahibini aramasi,izinsiz içtigi suyun sahibinden helallik istemeye çikan sahis ve bagdan geçerek o üzümlerden yiyen ordunun dallara astigi paralar ve daha çok örnek islamin ne kadar yüce ve haramdan uzak oldugunu gösteriyor
 
2)EKONOMIK YAPILANMA
 
A)ISLAMDA EKONOMIK DÜZEN
 
Islamda toplum fert için degil,fert toplum içindir yani ferdin toplum içinde  kendisine bir yer etmesi gerekir buda çalismayla ve ekonomiyle olur.Birey çalisarak üretir ve ekonomik olarak güçlenir ve çevresine faydasi dokunur
 
B)SERVET VE DIGER EKONOMIK FAALIYETLER
 
Islam mal ve servet mevzunda ihtiyaçlarindan arta kalanlari ihtiyaç sahiplerine ödünç vermeyi saglar,yada biriktirip yatirim amaçli degerlendirmeyide uygun görür. Ama islama göre en iyisi ihtiyaçlarindan arta kalanlari hayirlara harcamaktir.Bu hayirlara harcamanin basinda zekat  gelir çünkü kisi mal biriktirdigi zaman yillik %2,5 olarak zekat vermek vefat edince de islama göre taksim edilmek icap olunur. Çünkü devlet her zaman insanlara yardim eli uzatamaz ama durumu iyi olup insanlara yardim edenler hem bu dünyada hem de  ahirette mükafatini görür. Yaptigi yardimlar insanlar içinde yardimlasmayi artirdigi gibi toplum içinde uhreviligide arttirir.
 
C)FAIZLI KREDI
 
Insanar zaruret halinde bir defaya mahsus olmak üzere kredi çekebilirler diye yazi yazdim bunu ilk ben söylemedim bunu ayni zamanda zamanin fikihçilari da söylüyor iste örnek: Ibn-i nüceym ihtiyaci olan insanin kar karsiliginda para almasi caizdir.Hamevi ”ihtiyaci olan sahis mesela 10 altin alip her gün için kisiye belli miktarda para verebilir
 
D)KATILIM BANKALARI
 
Katilim bankalari kesin olarak faizli kredi vermiyorlar.Mevzuat geregi diger bankalar gibi faizle kredide  veremezler.Ana  konulari ortaklik,kiralama,pesin alip vade  farkiyla satmaktir.Iste bu bankalara katilim bankasi denir.
 
3)SIYASAL YAPILANMA
 
A)ISLAM ÜLKELERINDE DEMOKRASI
 
Her siyasi sistem islama uygun düsmez.Islamin ortaya koydugu,iman edenleri baglayan esaslar,amaçlar,kurallarin siyasi faktörlerinde islama uygun ve mesru olup olmadiklarini belirlemede yol göstericidir.Islami siyaset devletin içinde her biri kuranda defalarca zikredilen ve kurani anlamlari belli olan unsurlardir bunlar; hilafet,itaat,mülk ,hüküm vb .iste bunlar Islami sistemlerdir
 
B)FILISTIN MESELESI NASIL ÇÖZÜLÜR?
 
Filistin ve israilin çözümü Israil in 1946 yilinda isgal ettigi yerlerden çekilmesi ve biralarda bagimsiz bir Filistin devletinin kurulmasidir. Buda mümkün degildir. Hamas ta buna isyan edip baskaldiriyor. israil ise hamasi baris yapmamakla suçluyor.Iktidarlarini sürdürmek isteyen Araplarda onara destek vermiyor hatta Müslüman kardesler hamasin iktidara  gelmesini istemiyorlar. ABD,AB ve Israil hamasin bitmesi için elinden geleni yapiyorlar.Sonuç olarak;Islam dünyasi parçalanmis e birbirine düsmüs birkismi  ABD ve israilin eline düsmüs,bazilarininda kendilerine sürecek merhemleri yok. Hamasi destekleyin iran ve Suriye sözde terörü desteklemekle suçlaniyor. Çözümden önce Islam ülkeleri birlesmeli, içlerindeki savasi bitirmeli ve yabancilarin ellerinden kurtulmalilar.
TÜRKIYE VE ISLAM DÜNYASINDA GÜNDEM
PROF.DR. HAYREDDIN KARAMAN
NESIL YAYINCILIK

Benzer Kitaplar